Forum dyskusyjne

Przeczytaj komentowany artykuł

Antropologia Judith Butler a jej konsekwencje edukacyjno-wychowawcze

Autor: uzytkownik4143   Data: 2017-06-21, 00:42:48               

W tekście naukowym, a takim stara się chyba być ten tekst, ważne jest jasne odróżnienie miejsc gdzie obiektywnie omawiamy treści, do których się odnosimy - w tym przypadku książkę Butler - od naszej polemiki z tymi treściami. Jest to szczególnie ważne jeśli autor przyjmuje postawę mocno krytyczną do omawianej książki.

Dobrym zwyczajem jest również zachowywanie obiektywnego dystansu i próba zrozumienia tekstu. Krytyka powinna być przeprowadzana metodami naukowymi, czyli podważając przedstawione w książce tezy odpowiednimi badaniami/ danymi i uzasadniając dlaczego te badania/ dane uważamy za bardziej przekonujące.

Zarzuty, że książka promuje "inżynierię społeczną" i inne podobne przedstawione w tym tekście sprawiają, że tekst trudno brać na poważnie. Są to słowa nie należące do dyskursu naukowego, używane raczej w żargonie medialnym i politycznym i nie oznaczające tak naprawdę nic, oprócz sygnalizowania negatywnego stosunku autora do omawianej książki.

Wreszcie, źródła powinno się oceniać krytycznie. To, że coś opublikowano nie oznacza jeszcze, że jest wartościowe, bo w dzisiejszych czasach każdy kretyn może wydać książkę.

Studentowi postawiłabym za to 3+.

Odpowiedz


Sortuj:     Pokaż treść wszystkich wpisów w wątku