Reklamy
Gorące wiadomości
Rusza kampania społeczna "Miłość. Lepiej na całe życie"
75% Polaków uważa, że trwały związek jest źródłem prawdziwego szczęścia oraz że miłość na całe życie jest możliwa. To wyniki badań przeprowadzonych przez Fundację Mamy i Taty w ramach ogólnopolskiej kampanii "Miłość. Lepiej na całe życie".
Znakomita większość Polaków deklaruje, że rodzina jest dla nich najważniejszą wartością. Ważniejszą niż zdrowie, praca i pieniądze.
Fundacja Mamy i Taty zrealizowała już kampanię społeczną "Rozwód. Przemyśl to", której celem było pokazanie społecznych i ekonomicznych skutków rozpadu małżeństw oraz katastrofalnych konsekwencji rozwodów na psychikę i zachowania dzieci.
Obecnie Fundacja Mamy i Taty ruszyła z nową kampanią, którą poprzedziły badania, pokazujące, że w młodym pokoleniu trwałość i wartość małżeństwa poddawana jest coraz częściej w wątpliwość. To przekonanie młodych ludzi, wchodzących w dorosłość, dobrze oddaje krążący po sieci obrazek dwojga starszych ludzi, trzymających się za rękę z podpisem: "Bo widzi Pan, urodziliśmy się w czasach, kiedy jak coś się psuło, to się naprawiało, a nie wyrzucało do kosza."
Celem kampanii "Miłość. Lepiej na całe życie." jest pokazanie małżeństwa jako wielkiej wartości, o którą warto zabiegać i walczyć. Z badań wynika, że trwałe małżeństwo kobiety i mężczyzny jest źródłem prawdziwego szczęścia. Ludzie żyjący w konkubinacie są z reguły mniej zadowoleni z jakości swojego związku. Badania naukowe pokazują, że w konkubinatach jest więcej przemocy niż w małżeństwach.
Małżonkowie cieszą się lepszym zdrowiem, rzadziej ulegają wypadkom i kalectwu niż single, rozwodnicy i konkubenci. Żonaci żyją dłużej niż nieżonaci - jest to szczególnie widoczne, jeśli chodzi o długość życia mężczyzn. Zamężne matki rzadziej doświadczają depresji i innych zaburzeń niż konkubentki oraz samotne matki. Żony rzadziej niż konkubentki doświadczają przemocy domowej.
Opublikowano: 2012-07-17
Źródło: wPolityce.pl
Zobacz więcej wiadomości
Napisz swój komentarz
Zobacz komentarze Czytelników
- Autor: Agugu Data: 2012-07-17, 18:29:15 Odpowiedz
"Bo widzi Pan, urodziliśmy się w czasach, kiedy jak coś się psuło, to się naprawiało, a nie wyrzucało do kosza."
Bardzo mi się podoba ta kampania, bo ja też już trochę stara jestem i nie zamierzam się na siłę odmładzać.
A jak młodzi zrozumieją tę ideę to świ... Czytaj dalej - RE: Rusza kampania społeczna - dajelapke, 2012-07-17, 20:36:00
- RE: Rusza kampania społeczna - impresja, 2012-07-18, 09:08:34